Taking too long? Close loading screen.
Wednesday, 8 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 1 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 1421
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اطلاعیه, معاونت فرهنگی تاریخ انتشار : 07 مهر 1400 - 20:31 | 38 بازدید
قسمت‌هایی از بیانات استاد سید یدالله یزدان‌پناه، در مراسم یادبود مرحوم علامه حسن‌زاده آملی

مردم گوهرشناس آمل

قسمت‌هایی از بیانات استاد سید یدالله یزدان‌پناه، در مراسم یادبود مرحوم علامه حسن‌زاده آملی که امشب در آستان مقدس امامزاده ابراهیم علیه‌السلام شهرستان آمل برگزار شد به قرار ذیل است؛افتخار ما این است در شهری زندگی می‌کنیم که علامه در آن سکونت داشتند و وجود ایشان برکت زیادی داشت و رحلت و نبود ایشان پس […]

قسمت‌هایی از بیانات استاد سید یدالله یزدان‌پناه، در مراسم یادبود مرحوم علامه حسن‌زاده آملی که امشب در آستان مقدس امامزاده ابراهیم علیه‌السلام شهرستان آمل برگزار شد به قرار ذیل است؛افتخار ما این است در شهری زندگی می‌کنیم که علامه در آن سکونت داشتند و وجود ایشان برکت زیادی داشت و رحلت و نبود ایشان پس از این برای همه مردم کشور به خصوص شهرستان آمل بسیار سنگین خواهد بود.

وجود نورانی و عرفانی و شخصیت بالای ادبی علامه همگان را مجذوب خودش می‌کرد و این خصوصیات بارز حضرت علامه بود که جایگاه او را به عنوان یکی از چهره‌های شاخص مردمی تبدیل کرده بود.

شگفتی حضرت علامه در همه جا معلوم بوده و هست؛ اینکه در عصر کنونی شخصیتی را از دست دادیم که قطعاً در آینده بیشتر از امروز حسرت آن را خواهیم خورد.

حضور پرشور و شعور مردم شهرستان هزار سنگر و نیز از سراسر کشور برای شرکت در مراسم تشییع پیکر مرحوم علامه کم نظیر و غیرقابل تصور بود. مردم با هر سلیقه و گرایش در این مراسم حضور یافتند و نشان دادند که گوهرشناس هستند و نسبت به جایگاه بالای انسانیت و علم و اخلاق، علما و روحانیت، ارزش بالایی قائلند.

مرحوم علامه حسن‌زاده آملی دارای یک شخصیت فوق‌العاده معنوی، علمی و عرفانی بود که در جهان اسلام نظیر ندارد. یقیناً فقدان مرحوم علامه جانسوز خواهد بود اما نباید خلأ نبود وجود بابرکت ایشان باعث فراموشی‌شان شود.

مردم به‌ ویژه جوانان و نوجوانان باید با ابعاد مختلف زندگی علامه حسن‌زاده آملی آشنا شوند تا با تبیین و تشریح درست و اصولی زندگی مرحوم علامه در جامعه عمل کنند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیریت سایت، منتشر خواهد شد.