Taking too long? Close loading screen.
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 3667
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اسلاید بزرگ, اطلاعیه, گزارش تصویری, معاونت بین الملل تاریخ انتشار : 02 اسفند 1402 - 9:46 | 6 بازدید

گزارش تصویری | اختتامیه دوره گذشته و افتتاحیه دوره‌های پیش رو

معاونت بین‌الملل مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات در تاریخ ۳۰ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ میزبان جمعی از طلاب دوره های آموزشی این معاونت بود. این جلسه با حضور حجت‌الاسلام صداقت مدیر عامل و حجت‌الاسلام سیدعلی شیخ الاسلام معاون بین الملل مؤسسه، در سالن اجتماعات امام خمینی(ره) مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات برگزار شد. در این مراسم گواهی پایان‌دوره طلاب […]

معاونت بین‌الملل مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات در تاریخ ۳۰ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ میزبان جمعی از طلاب دوره های آموزشی این معاونت بود.

این جلسه با حضور حجت‌الاسلام صداقت مدیر عامل و حجت‌الاسلام سیدعلی شیخ الاسلام معاون بین الملل مؤسسه، در سالن اجتماعات امام خمینی(ره) مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات برگزار شد.

در این مراسم گواهی پایان‌دوره طلاب دوره حکمت متعالیه به این عزیزان اعطا شد و همچنین طلاب دوره‌های جدید با عنوان «حکمت اشراق » و «حکمت متعالیه به زبان اردو» در این جلسه با ساختار دوره پیش رو آشنا گردیدند.

متن خبری

در شامگاه دوشنبه ۳۰ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ جلسه‌ای با حضور جمعی از طلاب معزز شرکت‌کننده در طرح دعوهالحکمه، در سالن اجتماعات امام خمینی (ره) مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات، به میزبانی معاونت بین الملل این مؤسسه برگزار شد.

این جلسه از سویی به عنوان مراسم اهداء گواهی و اختتامیه چهارمین دوره حکمت متعالیه و از سوی دیگر به عنوان افتتاحیه دو دوره حکمت اشراق و حکمت متعالیه به زبان اردو برگزار شد.

در این جلسه ابتدا حجت‌الاسلام سیدعلی شیخ الاسلام معاون بین الملل مؤسسه نفحات ضمن خوش‌آمدگویی به معرفی طرح دعوهالحکمه پرداختند. ایشان به دانش‌های پنج‌گانه حکمت مشاء، حکمت اشراق، حکمت متعالیه، عرفان نظری و علم‌النفس فلسفی به عنوان مواد تشکیل‌دهنده این طرح اشاره کردند و هدف از این طرح را انتقال تراث حکمی عرفانی اسلامی به طلاب معزز زبان‌دان و طلاب معزز غیرایرانی و پرورش اساتید حکمت و عرفان به زبان‌های مختلف معرفی نمودند.
ایشان بر ضرورت فراگیری حکمت اشراق و حکمت مشاء و عرفان نظری برای فهم دقیق حکمت متعالیه تاکید نموده و فراگیری علم‌النفس فلسفی را حلقه وصل اندیشه‌های بنیادین حکمی و عرفانی و ساحت عملی حیات انسانی دانستند.

وی در ادامه با نگاهی به روند تاریخی تطور روش‌شناسی حکمت اسلامی، حکمت متعالیه را به عنوان‌ فلسفه‌ای تماما رئالیستی با روشی موفق در مطالعه واقعیت عینی معرفی کردند و بر ظرفیت این فلسفه بر ساخت حیات انسانی در سطوح فردی، خانوادگی، اجتماعی و تمدنی بر اساس اندیشه توحید تاکید کردند.

در ادامه مراسم، حجت الاسلام مهدی صداقت، مدیر عامل مؤسسه در ضمن سخنانی به کارکرد معنا بخشی حکمت اسلامی به حیات انسانی اشاره نمودند و بر تاثیر جهان معنایی هر انسان بر نظام لذت و رنج او در ساحت حیات انسانی تاکید کردند.

ایشان همچنین به ظرفیت حکمت و عرفان اسلامی برای ایجاد افقی همسان با افق انبیاء و اولیاء الهی در لایه معنایی زندگی اشاره کردند.

ایشان در پایان به هدف از طرح دعوهالحکمه مبنی بر ایجاد جهان معنایی توحیدی و مطابق با واقع در مخاطب اشاره نمودند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیریت سایت، منتشر خواهد شد.