Taking too long? Close loading screen.
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 2944
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اطلاعیه, معاونت رسانه, ویژه تاریخ انتشار : 27 آبان 1401 - 11:07 | 29 بازدید

شکایت به خدا

امام خمینی اندکی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در اسفندماه ۱۳۵۷ به قم می روند و همسایه دیوار به دیوار علامه طباطبایی می شوند. مراجعات مردمی و نیز حضور علاقه‌مندان امام برای دیدار با ایشان و رفت و آمدها و صدای بندگوهای انتظامات موجب می شود تا امام خمینی چندین بار به منزل علامه طباطبایی […]

امام خمینی اندکی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در اسفندماه ۱۳۵۷ به قم می روند و همسایه دیوار به دیوار علامه طباطبایی می شوند. مراجعات مردمی و نیز حضور علاقه‌مندان امام برای دیدار با ایشان و رفت و آمدها و صدای بندگوهای انتظامات موجب می شود تا امام خمینی چندین بار به منزل علامه طباطبایی رفته و از ایشان دلجویی کنند. علامه نیز برای دیدار امام چندین بار به منزل امام رفته و ایشان را زیارت می کنند.
در یکی از این دیدارها مزاحی بین علامه و امام رخ می دهد. آقای سید محمد صادق قاضی طباطبایی فرزند آیت الله سید حسین قاضی طباطبایی چنین نقل می کند: «روزی برای دیدار با علامه به منزل ایشان رفتم. بعد از مدتی فرمودند به دیدار آقای خمینی برویم. به همراه ایشان به منزل امام رفتیم. امام با اشاره به صدای بلندگوی انتظامات به شوخی به علامه گفتند «آقای طباطبایی! ما شما را اذیت می‌کنیم و باید شما به دادگاه بروید و علیه ما شکایت کنید.» علامه نیز در جواب شوخی امام گفت: «دادگاه شما فایده‌ای ندارد؛ چون مسئولیت دادگاه‌ها با شماست، من باید به خدا شکایت کنم!»

🏷مصاحبه خبرگزاری صدا و سیما با سید محمدصادق قاضی طباطبایی پیرامون علامه طباطبایی، ۲۳ آبان ۱۳۹۹.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیریت سایت، منتشر خواهد شد.