Taking too long? Close loading screen.
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 1658
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اطلاعیه, فروشگاه اینترنتی نفحات, معاونت پژوهشی تاریخ انتشار : 27 آبان 1400 - 13:06 | 49 بازدید

بدایه الحکمه به همراه مقدمه و تعلیقات

کتاب بدایهالحکمه از نگاشته‌های علامه طباطبایی رضوان‌الله‌علیه در حوزه فلسفه اسلامی است و به عنوان اولین متن درسی این رشته تدوین شده است.استاد علی امینی‌نژاد که چندین دوره به تدریس این کتاب در حوزه علمیه قم پرداخته‌اند، مقدمه و تعلیقاتی را بر کتاب نگاشته‌اند.ایشان ابتدا مقدمه‌ای با عنوان “تمهیدات” بر اول کتاب آورده‌اند که زمینه‌سازی […]

کتاب بدایهالحکمه از نگاشته‌های علامه طباطبایی رضوان‌الله‌علیه در حوزه فلسفه اسلامی است و به عنوان اولین متن درسی این رشته تدوین شده است.
استاد علی امینی‌نژاد که چندین دوره به تدریس این کتاب در حوزه علمیه قم پرداخته‌اند، مقدمه و تعلیقاتی را بر کتاب نگاشته‌اند.
ایشان ابتدا مقدمه‌ای با عنوان “تمهیدات” بر اول کتاب آورده‌اند که زمینه‌سازی لازم از جهات متعدد برای ورود دانش‌پژوه به کتاب بدایه و فلسفه‌آموزی را سامان می‌دهد. در این مقدمه به طور مختصر به برخی مباحث فلسفه فلسفه و تاریخ فلسفه و نیز به برخی بصیرت‌های تحصیلی برای فلسفه‌آموزی اشاره شده است.
در ادامه و ناظر بر متن کتاب، تعلیقه‌های متعددی به زبان فارسی نوشته‌اند؛ تعلیقه‌هایی در ادامه سنت تعلیقه‌نگاری در حوزه‌های علمیه.
این تعلیقه‌ها کارکردهای متنوعی دارند؛ برخی در حل ابهامات و دشواره‌های متنی راهگشا هستند و برخی به تبیین فنی و دقیق مسائل محوری و برخی به تاملات در بیانات علامه پرداخته و بعضی نیز سیر تاریخی مباحث را مطرح کرده‌اند.
دغدغه اصلی استاد امینی‌نژاد در این کتاب، فراهم‌سازی یک متن درسی منقح با همه مقدمات و زمینه‌های لازم برای ورود به فلسفه‌آموزی است.

برای تهیه این کتاب با تخفیف ۲۵ درصد می‌توانید به فروشگاه اینترنتی نفحات مراجعه نمایید؛

http://Store.Nafahat-eri.ir

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیریت سایت، منتشر خواهد شد.