Taking too long? Close loading screen.
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 3497
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اسلاید بزرگ, اطلاعیه, صوت, معاونت آموزش تاریخ انتشار : 07 مهر 1402 - 22:24 | 42 بازدید

اهمیت جلد ۶ اسفار

آیت‌الله استاد یزدان‌پناه در جلسه درس خارج نهایهالحکمه در روز سه‌شنبه ۴ مهرماه ۱۴۰۲ به اهمیت مطالعه جلد ۶ کتاب اسفار اربعه ملاصدرا برای حکمت‌پژوهان پرداختند: جلد شش اسفار یک ویژگی‌ای دارد که این قدر این متن را مغتنم می‌کند که حد ندارد؛ برای همین، بنده خودم بعضی از دوستانی که می‌خواهم بگویم کتاب بخوانید […]

آیت‌الله استاد یزدان‌پناه در جلسه درس خارج نهایهالحکمه در روز سه‌شنبه ۴ مهرماه ۱۴۰۲ به اهمیت مطالعه جلد ۶ کتاب اسفار اربعه ملاصدرا برای حکمت‌پژوهان پرداختند:

جلد شش اسفار یک ویژگی‌ای دارد که این قدر این متن را مغتنم می‌کند که حد ندارد؛ برای همین، بنده خودم بعضی از دوستانی که می‌خواهم بگویم کتاب بخوانید از اسفار، بعضی‌ها می‌گویند یک و دو و سه را بخوانید، درست است. [اگر] یک و دو و سه را بخوانید، بقیه جلدها را می‌توانید بخوانید، درست است. ولی بعضی موقع‌ها بنده خودم می‌گویم یک را بخوانید و شش را بخوانید. شش، قوت‌های عمیق‌تری درش هست که خیلی آدم را خیز می‌دهد. همچنان که بحث نفس را آدم می‌خواند از صدرا؛ بحث معاد صدرا را نخوانید، نفس صدرا را به عمق نمی‌خوانید. یادتان باشد. بحث معاد صدرا اگر عمیق خوانده بشود، تازه می‌فهمید در نفس دارد چکار می‌کند، تا کجا پیش می‌ببرد. و الا معمولا در یک سطحی می‌ایستید. همین‌گونه بحث‌های اصالت وجود می‌خواهید عمقش را پیدا کنید، در جلد شش خیلی کمک می‌کند.
نکته‌هایی که اینجا مجبور شده [بگوید]، مثلا قرار است صفات، عین ذات حق است را درست کند، یک چیزهایی از این دست را می‌خواهد درست کند و خیلی چیزهای دیگر که اینجا باید درست کند. جلد شش خیلی اهمیت دارد، جلد یک، جلد سه هم دارای اهمیت است به خاطر بحث حرکتش.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیریت سایت، منتشر خواهد شد.