Taking too long? Close loading screen.
Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 1654
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اطلاعیه, تازه های نشر, زیر لوگو, فروشگاه اینترنتی نفحات, معاونت پژوهشی تاریخ انتشار : 26 آبان 1400 - 12:42 | 59 بازدید

مختصات حکمت متعالیه

زندگی‌نامه ملاصدرا که نمایی از حرکت علمی-معنوی وی بوده، فصل نخست کتاب مختصات حکمت متعالیه است. این زندگی‌نامه را می‌توان از بهترین زندگی‌نامه‌های نگاشته‌شده صدرالمتألهین به شمار آورد.نویسنده کتاب، آیت‌الله یزدان‌پناه کوشیده‌اند تقسیم‌بندی مناسبی از دوران‌های مختلف عمر علمی ملاصدرا و ویژگی‌های هر یک به دست دهند و خواننده را با مسیر علمی بنیان‌گذار حکمت […]

زندگی‌نامه ملاصدرا که نمایی از حرکت علمی-معنوی وی بوده، فصل نخست کتاب مختصات حکمت متعالیه است. این زندگی‌نامه را می‌توان از بهترین زندگی‌نامه‌های نگاشته‌شده صدرالمتألهین به شمار آورد.
نویسنده کتاب، آیت‌الله یزدان‌پناه کوشیده‌اند تقسیم‌بندی مناسبی از دوران‌های مختلف عمر علمی ملاصدرا و ویژگی‌های هر یک به دست دهند و خواننده را با مسیر علمی بنیان‌گذار حکمت متعالیه آشنا کنند.
در ادامه وی کوشیده است ویژگی‌های کلان و اصلی حکمت متعالیه‌ را که مجموعاً به این حکمت اختصاص دارند و آن را از دیگر نظام‌های فلسفی دوره اسلامی متمایز می‌کنند، در فصول مختلف و به اسم مختصه‌ها بیان کند. شناسایی این ویژگی‌ها شناختی جامع و صحیح از حکمت صدرایی به دست می‌دهد.
این کتاب سهم قابل توجهی در معرفی چارچوب‌های کلان و اصلی حکمت متعالیه دارد.
دغدغه اصلی نویسنده، عرضه تصویری روشن و صحیح و به دور از تفسیرهای خلاف با واقع از حکمت متعالیه و ویژگی‌های کلان آن است.
مختصه‌های حکمت متعالیه در این کتاب به‌ شیوه مختصاتی عرضه شده‌اند، یعنی مختصه‌هایی برای حکمت متعالیه برشمرده شده‌اند، که هرچند ممکن است هریک در برخی دستگاه‌های حکمی دیگر نیز یافت شوند، اما در مجموع و همراه با هم تنها در حکمت متعالیه حضور دارند و مختص بدان‌اند.

برای تهیه این کتاب با تخفیف ۲۵ درصد می‌توانید به فروشگاه اینترنتی نفحات مراجعه نمایید؛

http://Store.Nafahat-eri.ir

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیریت سایت، منتشر خواهد شد.